Jordbävning

Jag kände precis hur huset gungade under mig, fastän jag var helt still. Och jag har inte druckit någon alkohol. Det var ett tåg som åkt förbi. Men det har säkert åkt förbi 100 tåg sen jag kom hit, men inget har tidigare lyckats åstadkomma ett gungande hus. Coolt.

Det är ju fredag idag, slog det mig nu. Vad ska man göra ikväll då? Vad brukar jag göra hemma i Linköping på fredagkvällar? Inte så mycket annorlunda än en vanlig vardag egentligen. Så varför göra det nu? Kanske kan se på någon film eller så. Kanske köpa lite godis. Eller nee, inte godis. Men film kan vi säkert åstadkomma.


Dessvärre så är ju Anna en rar tös med arbetsmoral, så hon jobbar ju idag. Till 21 ikväll. Och så jobbar hon imorgon, så att umgås med henne sket sig ganska omgående tyvärr. Får se om hon orkar vara vaken en stund med mig ikväll, hon är ju så kvällstrött tösen. image7


Ps. Rar tös betyder konstig slampa på norska, innebörden förändras en aning från svenskan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback