Alkoholintolerant eller bara gammal?

Vi var ju i Oslo igår, jag och Sanna. jag hade hört av några svenskar att matchen visas på storbildsskärm vid aker brygge och att massor svenskar samlas. Så vi gick det, det var vid aker festning, stort som bara den, storbildsskärmen var i en scen, så det var som en hel konsert. Och givetvis, det var fullt! De berättade för oss att cirka 800 människor stod bakom och tittade, det är ju ganska stora nivåskillnader där, så det stod alltså massor folk på en höjd och kikade ner. Vi gick runt, men där ville vi ju inte sitta i gräset, man såg inte mycket, vi hade inget att sitta på och vi tog ju inte med någon alkohol, för att det skulle finnas servering därinne. Fasen.

Vi gick vidare in mot stan, vi hittade en uteservering som såg full ut, men en vakt sa till oss att de hade storbildsskärm därinne och att det finns plats, som jag hade sagt tidigare, jag ville ju inte göra det ena utan det andra, inte match utan alkohol och inte alkohol utan match. Inte när vi redan värmt upp lite med några smirnoff innan vi gick.

I vilket fall som helst, det fanns lite plats att stå och luta sig mot väggen i ett hörn, och lite plats att ställa ifrån sig ölen på, vi såg matchen bra och vi, i alla fall jag, var nöjda. Kul var det, trots att sverige förlorade.=(

När vi kom tillbaka till Lilleström ville Sanna och Sansa ut, jag hade hunnit bli helt opepp och trött och ville bara hem och sova, men ut blev det visst i alla fall, men jag drack bara vatten och var allmänt skittråkig. Jag fick öl utspillt över mig minst 3 gånger, det var fullsmockat med folk i hela stan, inte konstigt när det är byfest med 100 000 besökare i en stad med 46 000 invånare. Jag tror jag börjar bli gammal, blir trött och vill sova redan vid elva, tycker det är extremt jobbigt ute med alla jobbiga, fulla, störiga människor och klarade bara ett par öl innan jag mådde illa, inte speciellt berusad, bara lätt illamående och hängig. Känner mig som en tant.

Rydell och quick spelade i Lilleström igår också, jag har inte hört dom förut, men jag har hört talas om dom. Så jag stod och tittade på dom i kanske 5 minuter, spännande, haha.

Nee, nu ska jag lägga av med min uppsats om gårdagen, förlåt. Ska lägga upp lite bilder från igår nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback