Slappsöndag

Gud vad skönt det är att vara ledig efter en 6-dagars arbetsvecka, helt underbart!

Men givetvis kan det inte gå en hel dag utan att jag måste göra något produktivt, så jag har satt igång en storstädning här hemma, lite svårt att få riktigt rent och städat utan ordentlig garderob och dammsugare, men men, jag städar så gott det går.

Bad Erik tvätta en maskin också, så det gjorde han, jag hör den där nere i källaren. Konstigt, men ljudet av tvättmaskinen får mig att känna mig trygg. Förmodligen någon barndomsrelaterad pryl.

Vår i luften, det är för härligt! Sol och barn ute som leker. Har fönstrena öppna för vädring, jag hör barn ropa, bankande ljud, låter som om någon bygger någonstans. Det låter verkligen som vår! Härligt!

Imorgon kommer min älskade mamma på besök för första gången! Ska bli jätteskönt att träffa henne, saknar dom där hemma lite ibland faktiskt. Men inget farligt så. Jag trivs väldigt bra med mitt nya liv här i Lilleström, lite tråkigt när man är ledig bara, inte så mycket att göra. Blir mest dator och kolla på film eller Vänner. Men det går det också.

image39

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback